ALGEMENE VOORWAARDEN BBLOOM!

 

Artikel 1 – Definities

1.1. BBLOOM! is gevestigd te Rotterdam, ingeschreven onder KVK-nummer 91506425 en in deze algemene voorwaarden de opdrachtnemer. Zij wordt hierna ‘VA’ genoemd.

1.2. Wanneer in de algemene voorwaarden wordt gesproken over ‘klant’, wordt de wederpartij bedoeld.

1.3. Met ‘overeenkomst’ wordt de overeenkomst van opdracht bedoeld op grond waarvan VA tegen betaling werkzaamheden voor klant uitvoert.

 

Artikel 2 – Toepasselijkheid

2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, facturen, overeenkomsten en de daaruit voortvloeiende werkzaamheden die VA voor klant uitvoert.

2.2. Deze algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing op derden die door VA worden ingeschakeld om de overeenkomst uit te voeren.

2.3. VA behoudt zich het recht voor om de algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. In dit geval zal VA nieuwe algemene voorwaarden aan klant toezenden, waarbij de laatst toegezonden versie steeds van toepassing is. Indien de nieuwe versie ingrijpende wijzigingen bevat, met voor klant nadelige gevolgen, heeft klant het recht de overeenkomst te ontbinden.

2.4. Eventuele algemene voorwaarden van klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.

2.5. In het geval dat één of meerdere van deze bepalingen (deels) nietig zijn of vernietigd worden, zullen de resterende bepalingen onverminderd van toepassing blijven.

 

Artikel 3 – Offerte en aanbod

3.1. Uitgebrachte offertes hebben een geldigheidstermijn van 14 dagen, tenzij anders overeengekomen.

3.2 VA kan niet gehouden worden aan (een bepaald deel van) een offerte, indien klant redelijkerwijs kon begrijpen dat deze een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.

3.3. Een uitgebrachte offerte of uitgebracht aanbod geldt niet voor eventuele volgende opdrachten.

 

Artikel 4 – Tarieven en betalingen

4.1. Een overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij anders overeengekomen.

4.2. De tarieven die in de overeenkomst staan vermeld, zijn op basis van een uurtarief of pakketten en exclusief BTW.

4.3. Eventuele materiaalkosten zijn niet bij de prijs inbegrepen en worden apart gefactureerd. VA brengt reiskosten in rekening, indien klant wenst dat VA de werkzaamheden op de locatie van klant uitvoert.

4.4. Indien partijen overeenkomen dat VA een opdracht op uurbasis voor klant uitvoert, wordt de prijs voor de opdracht bepaald aan de hand van het op dat moment geldende uurtarief en de duur van de werkzaamheden.

4.5. Wanneer klant een pakket afneemt, zullen partijen een minimumaantal uren per maand afspreken.

4.6. Wanneer klant gebruik maakt van VIP-day(s), wordt de prijs voor de opdracht bepaald aan de hand van het op dat moment geldende uurtarief en de duur van de werkzaamheden.

4.7. Indien VA voor haar werkzaamheden een schatting geeft van het aantal benodigde uren, kunnen hier geen rechten aan worden ontleend.

4.8. Voor opdrachten op uurbasis heeft VA het recht om een aanbetaling te vragen. Indien partijen een aanbetaling overeenkomen, is de datum voor de start van de opdracht pas definitief zodra VA de volledige aanbetaling heeft ontvangen. Wanneer de opdracht ziet op het maken van content, zal de definitieve content pas geleverd worden, indien VA de gehele betaling heeft ontvangen.

4.9. Indien klant een abonnement afneemt, zal VA de door haar gewerkte uren maandelijks achteraf factureren.

4.10. Wanneer klant gebruikt maakt van VIP day(s), zal het bedrag voorafgaand aan de startdatum van het project betaald dienen te worden.

4.11. De prijzen die VA bij het aangaan van de overeenkomst communiceert, zijn gebaseerd op het op dat moment geldende prijspeil. Indien omstandigheden hiertoe aanleiding geven, heeft VA het recht om de prijzen te wijzigen. Wanneer VA haar tarieven wijzigt, zal zij klant minimaal 1 kalendermaand vóór de wijziging hierover informeren.

4.111. Indien VA tijdens het uitvoeren van de overeenkomst signaleert dat zij meer uren dan oorspronkelijk overeengekomen zal besteden aan de uitvoering van de opdracht, zullen partijen in samenspraak een aanvullend aantal uren afspreken. Artikel 4.11. is eveneens van toepassing.

4.12. Facturen dienen binnen 14 kalenderdagen na factuurdatum te zijn voldaan, tenzij anders overeengekomen, op de factuur een andere betaaltermijn staat of de werkzaamheden eerder dienen aan te vangen.

4.13. Klant is van rechtswege in verzuim, indien zij haar betalingsverplichtingen niet nakomt binnen de gestelde betalingstermijn. Vanaf het moment dat klant in verzuim is, tot aan het moment dat de factuur volledig is voldaan, is klant wettelijke rente verschuldigd.

4.14. Wanneer klant in gebreke of verzuim is, komen alle redelijke kosten die VA moet maken om de vordering te innen, voor de rekening van klant.

4.15. Indien klant zich in een staat van liquidatie, faillissement of surseance van betaling bevindt, zijn alle vorderingen die VA op klant heeft direct opeisbaar. Eventueel verleende licenties komen in dit geval meteen te vervallen.

 

 

Artikel 5 – Informatieverstrekking

5.1. Klant dient alle benodigde gegevens voor het uitvoeren van de overeenkomst op tijd aan VA ter beschikking te stellen. Hieronder wordt mede verstaan de input voor de te schrijven of ontwerpen content en de inloggegevens van (advertentie)accounts. Het is zonder deze gegevens voor VA niet mogelijk om haar werkzaamheden optimaal uit te voeren.

5.2. Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aangeleverde informatie. Dit geldt ook voor informatie die door derden wordt aangeleverd.

5.3. VA zal vertrouwelijk met de gegevens van klant omgaan.

5.4. Indien klant onjuiste gegevens aanlevert of gegevens niet tijdig aanlevert, waardoor de overeenkomst niet of niet geheel uitgevoerd kan worden of er hierdoor vertraging ontstaat, komen eventueel daaruit voortkomende extra kosten voor rekening van klant.

5.5. Indien klant gevraagde informatie aanlevert via digitale informatiedragers, bestanden of software, staat klant ervoor in dat deze geen virussen, defecten of andere schadelijke factoren bevatten.

5.6. Klant vrijwaart VA voor alle schade die ontstaat door het niet voldoen aan de verplichtingen uit dit artikel.

 

Artikel 6 – Uitvoering van de overeenkomst

6.1. VA handelt volledig volgens haar creatieve vrijheid en zij voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit. VA houdt daarbij, voor zover mogelijk, rekening met de wensen van klant en de door klant ter beschikking gestelde informatie. Klant kan VA echter niet verantwoordelijk houden voor het niet behalen van het gewenste resultaat.

6.2. Klant dient op de hoogte te zijn van de standaard schrijf- en ontwerpstijl van VA.

6.3. VA kan nimmer ingezet worden voor het behalen van harde sales, beoogde omzet of overige targets, zoals een gewenst aantal clicks.

6.4. Klant is zich ervan bewust dat resultaten niet direct zichtbaar zijn en dat VA zich tot het uiterste zal inspannen klant te helpen meer klanten te werven door middel van social media marketing, maar dat deze resultaten ook afhankelijk zijn van andere factoren, zoals de inzet van klant.

6.5. Klant dient de benodigde bevoegdheden noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst, zoals inloggegevens, aan VA te overhandigen.

6.6. Indien er een deadline is verbonden aan een opdracht, is het aan VA om te bepalen of de deadline haalbaar is.

6.7. Indien partijen voor werkzaamheden een (tussen)deadline afspreken, vangt de termijn voor het halen van de deadline aan nadat VA de benodigde informatie voor het uitvoeren van de werkzaamheden heeft ontvangen. Het voorgaande lid is in dit geval eveneens van toepassing.

6.8. VA heeft aan haar plicht tot het leveren van documenten of content voldaan, indien zij deze aan klant heeft aangeboden. Klant kan zich niet beroepen op een afgesproken deadline, indien zij na het aanleveren van content of documenten wenst dat VA revisies uitvoert.

6.9. Een deadline kan nooit als fatale termijn beoordeeld worden. Wanneer VA een deadline overschrijdt, is zij niet van rechtswege in verzuim.

6.10. Wanneer de uitvoering van de overeenkomst bij klant op locatie dient plaats te vinden, zal VA gebruikmaken van de op de locatie aanwezige faciliteiten.

6.11. VA behoudt zich het recht voor derden in te schakelen om de overeengekomen werkzaamheden uit te voeren.

6.12. VA voert geen opdrachten uit die in strijd zijn met de wet of niet overeenstemmen met haar professionaliteit.

 

Artikel 7 – Wijziging en annulering

7.1. Indien gedurende de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het noodzakelijk is de uit te voeren werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in samenspraak de overeenkomst aanpassen. Een wijziging of aanvulling kan resulteren in meerwerk. In dit geval stuurt VA een aanvullende offerte. Wanneer de wijziging of aanvulling resulteert in extra kosten, een verandering van de kwaliteit of beïnvloeding van het tijdstip van voltooiing, zal VA klant hiervan op de hoogte stellen.

7.2. Wanneer zich nieuwe feiten of omstandigheden voordoen, die een verstoring van de vertrouwensrelatie met zich meebrengen, is VA bevoegd de overeenkomst te beëindigen. VA is in dit geval geen schadevergoeding aan klant verschuldigd.

7.3. In het geval dat VA onverhoopt verhinderd is, stelt zij klant hiervan zo snel mogelijk op de hoogte. Partijen zullen dan in samenspraak proberen de (aanlever)datum te verzetten. Wanneer verzetten niet mogelijk is, probeert VA gelijkwaardige vervanging te verzorgen. Indien dit niet mogelijk is, is klant gerechtigd de overeenkomst te ontbinden. Indien klant van dit recht gebruikmaakt, komt de betalingsverplichting voor het gedeelte van de overeenkomst waar nog geen uitvoering aan is gegeven, te vervallen. Klant heeft in dit geval echter niet het recht om een schadevergoeding te eisen.

7.4. Indien klant de overeenkomst op basis van het vorige lid ontbindt, zullen partijen in overleg bepalen voor welke doeleinden klant de door VA tot dan toe gemaakte content alsnog kan gebruiken en eventueel nieuwe prijsafspraken maken.

7.5.1. Annulering tot 30 kalenderdagen voor de aanvang van de opdracht is kosteloos. Wanneer klant een overeenkomst op uurbasis of VIP-day wenst te annuleren binnen 30 kalenderdagen voor de start van de werkzaamheden, is VA gerechtigd om op basis van de volgende onderdelen (a tot en met e) een annuleringsvergoeding in rekening te brengen:

Annulering binnen 30 tot 14 kalenderdagen voor de aanvang van de opdracht, resulteert in betaling van 20% van de overeengekomen prijs.

Annulering binnen 14 tot 7 kalenderdagen voor de aanvang van de opdracht, resulteert in betaling van 30% van de overeengekomen prijs.

Annulering binnen 7 kalenderdagen tot 48 uur voor de aanvang van de opdracht, resulteert in betaling van 40% van de overeengekomen prijs.

Annulering binnen 48 tot 24 uur voor de aanvang van de opdracht, resulteert in betaling van 50% van de overeengekomen prijs.

Annulering binnen 24 uur voor aanvang van de opdracht, resulteert in betaling van 80% van de overeengekomen prijs.

7.5.2. Wanneer klant een overeenkomst op uurbasis tussentijds wenst te annuleren, is zij de reeds gewerkte uren en gemaakte kosten en 50% van de resterende uren en kosten verschuldigd.

7.6.1. Indien klant een abonnement wenst te annuleren binnen 30 kalenderdagen voor het aanvangen van de werkzaamheden, is VA gerechtigd om een annuleringsvergoeding ter hoogte van de overeengekomen prijs voor 1 maand aan werkzaamheden in rekening te brengen.

7.6.2. Een abonnement heeft een minimale looptijd van 3 maanden. Na het verstrijken van de minimale looptijd, zijn beide partijen gerechtigd om op elk gewenst moment de overeenkomst op te zeggen. VA hanteert een opzegtermijn van 1 maand, te rekenen vanaf de dag van opzegging.

7.6.3. Na het verstrijken van de minimale looptijd loopt het abonnement automatisch door. Klant is, op het betalen van de opzegtermijn na, geen kosten verschuldigd bij opzegging na het verstrijken van de minimale looptijd.

7.7. Bij de tussentijdse annulering van een overeenkomst die ziet op het ontwerpen van social media content, is het klant toegestaan om reeds geleverde definitieve content te gebruiken. Klant is echter niet gerechtigd om geleverde concepten te gebruiken, tenzij de overeengekomen prijs alsnog volledig wordt voldaan. VA is in dit geval niet ook gehouden om de tot dan toe gemaakte content alsnog te leveren.

7.8. Wanneer klant aangeeft de werkzaamheden te willen verzetten, zullen de kosten die met dit verzetten gepaard gaan aan klant doorberekend worden. VA heeft het recht om jaarlijks haar tarieven te verhogen. Indien klant de werkzaamheden naar een volgend jaar wenst te verzetten, zullen de in dat jaar geldende tarieven gefactureerd worden.

 

Artikel 8 – Overmacht

8.1. Onder overmacht wordt, buiten wat in de wet is bepaald, verstaan: de verhindering van de uitvoering van de overeenkomst door omstandigheden die partijen redelijkerwijs niet kunnen beïnvloeden. Voorbeelden van overmacht zijn ziekte, ongevallen, brand, een pandemie, epidemie of overheidsmaatregelen. De voorgaande opsomming is niet limitatief.

8.2. Indien er sprake is van overmacht of andere omstandigheden waardoor de uitvoering van de overeenkomst niet (verder) voltooid kan worden, zal de uitvoering van de overeenkomst verplaatst worden. De betalingsverplichting blijft dan voortbestaan, tenzij anders overeengekomen.

8.3. Wanneer klant de werkzaamheden wil verplaatsen vanwege een pandemie of epidemie, ondanks dat overheidsmaatregelen de doorgang (al dan niet in aangepaste vorm), niet verhinderen, heeft VA het recht om de hiermee samenhangende kosten door te berekenen.

 

Artikel 9 – Aansprakelijkheid

9.1. VA is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan uit de overeenkomst, tenzij deze schade door opzet of grove schuld is veroorzaakt.

9.2. VA is niet verantwoordelijk voor schade die voortvloeit uit werkzaamheden die zijn uitgevoerd op basis van door klant of namens klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.

9.3. VA is niet verantwoordelijk voor het verkrijgen van de juiste toestemming onder de AVG en overige wettelijke vereisten waar klant zich aan dient te houden bij de uitvoering van haar werkzaamheden.

9.4. VA is niet aansprakelijk voor daden en handelingen van derden en leveranciers.

9.5. VA is niet verantwoordelijk voor (schade die voortvloeit uit) door klant of derden aangebrachte wijzigingen in de door VA gemaakte content en documenten of andere door haar verrichte werkzaamheden.

9.6. VA kan niet aansprakelijk worden gehouden voor kleurafwijkingen op niet-gekalibreerde beeldschermen.

9.7. Klant is zelf verantwoordelijk voor (de gevolgen van) het toepassen en opvolgen van advies dat is gegeven tijdens de uitvoering van de overeenkomst.

9.8. VA is gedurende en na afloop van de overeenkomst niet aansprakelijk voor door klant genomen beslissingen of uitgevoerde handelingen die klant op basis van de door de samenwerking opgedane kennis heeft genomen of uitgevoerd.

9.9. Klant is zelf verantwoordelijk voor het controleren van de geleverde content of documenten. Indien klant content of een document heeft goedgekeurd, of klant hiervoor de gelegenheid heeft gehad maar geen gebruik heeft gemaakt van de controlemogelijkheid, is VA niet aansprakelijk voor spel- of ontwerpfouten.

9.10. Indien op de informatie die klant VA als input voor een opdracht heeft aangeleverd intellectuele eigendomsrechten rusten, is klant zelf verantwoordelijk voor het verkrijgen en betalen van deze rechten. Wanneer blijkt dat de geleverde content inbreuk maakt op de intellectuele eigendomsrechten van een ander, is VA niet aansprakelijk voor eventuele sommaties of claims die uit deze inbreuk voortvloeien.

9.11. VA is niet verantwoordelijk voor (advertentie)accounts die worden geblokkeerd. Klant is zelf verantwoordelijk voor de betaling voor deze accounts. In een dergelijk geval wordt de betaling voor de diensten van VA niet opgeschort, tenzij anders overeengekomen.

9.12. Klant is zelf verantwoordelijk voor het maken van een back-up, zodra VA de content heeft aangeleverd.

9.13. Indien VA een schadevergoeding is verschuldigd voor directe schade, bedraagt de schadevergoeding niet meer dan het mogelijke bedrag dat een door haar afgesloten aansprakelijkheidsverzekering uitkeert. Wanneer de verzekeraar niet uitkeert, is de schadevergoeding beperkt tot tweemaal de in de overeenkomst afgesproken prijs, tenzij de redelijkheid en billijkheid anders verlangt. Indien klant een abonnement heeft afgenomen, zal de schadevergoeding niet meer bedragen dan het bedrag dat twee maanden voorafgaand aan het ontstaan van de schade in rekening is gebracht, tenzij anders overeengekomen.

9.14. Klant vrijwaart VA tegen iedere aanspraak van derden die voortvloeit uit de door VA uitgevoerde of uit te voeren werkzaamheden.

 

Artikel 10 – Intellectueel eigendom

10.1. Op alle door VA gemaakte content, opgestelde documenten, gegeven omschrijvingen en gegeven adviezen rusten intellectuele eigendomsrechten. Deze blijven bij VA. Het is klant niet toegestaan content, documenten, omschrijvingen of adviezen te verveelvoudigen, te publiceren, te verkopen, openbaar te maken of aan derden te leveren buiten de verleende licentie, tenzij anders overeengekomen.

10.2. Het kopiëren of maken van een printscreen of screenshot van content op de social media kanalen of website van VA en het gebruik hiervan, vallen eveneens onder het verveelvoudigen en publiceren van content, en is niet toegestaan.

10.3. Klant is niet gerechtigd om de content te gebruiken buiten de overeengekomen doeleinden. Indien klant de content buiten de overeengekomen doeleinden wenst te gebruiken, dient klant om toestemming te vragen en een aanvullende overeenkomst te sluiten. VA is gerechtigd om in dit geval een aanvullende vergoeding in rekening te brengen.

10.4. Indien derden de content via hun kanalen wensen te delen, dient toestemming verkregen te worden van VA en dient haar naam vermeld te worden, tenzij anders overeengekomen.

10.5. Het is niet toegestaan om content in te sturen voor wedstrijden, tenzij anders overeengekomen.

10.6. Het is klant niet toegestaan om wijzigingen aan te brengen in content, tenzij anders overeengekomen.

10.7. Wanneer klant in strijd met de bepalingen uit dit artikel handelt, wordt dit gezien als een inbreuk op de intellectuele eigendomsrechten van VA. Een inbreuk resulteert in een direct opeisbare vergoeding. Deze bedraagt driemaal het gebruikelijke licentietarief, zonder dat VA enig recht verliest op vergoeding van overige geleden schade. De vergoeding zal aan klant kenbaar gemaakt worden door middel van een sommatiebrief.

10.8. VA kan content die zij gemaakt heeft ter uitvoering van de overeenkomst gebruiken voor haar portfolio.

Indien geen persoonsgegevens zichtbaar zijn, mag VA content opnemen in het portfolio, tenzij klant hier bezwaar tegen heeft en dit vooraf schriftelijk aan VA kenbaar maakt.

Indien persoonsgegevens zichtbaar zijn in de content, zal VA vooraf toestemming vragen aan klant, alvorens de content in het portfolio op te nemen. Hiervoor wordt gewerkt met een toestemmingsformulier.

 

Artikel 11 – Levering

11.1. VA levert de content zo snel mogelijk, met inachtneming van de overeengekomen geschatte levertermijn. Klant ontvangt de social media content digitaal via Canva, tenzij anders overeengekomen.

11.2. Partijen kunnen eveneens afspreken dat VA de definitieve social media content levert door deze te uploaden op de advertentieaccounts en/of social media kanalen van klant.

11.3. Aan een afgesproken levertermijn kunnen geen rechten worden ontleend. Wanneer VA een levertermijn overschrijdt, is zij niet van rechtswege in verzuim.

11.4. Het maken van content geschiedt naar eigen inzicht, standaard en stijl. Klant verklaart bekend te zijn met de schrijf- en ontwerpstijl van VA. Indien klant extra wensen heeft, resulteert dit in meerwerk en zal VA dit aanrekenen.

11.5. VA is niet gehouden om niet geleverde concepten alsnog aan te leveren.

11.6. VA levert per ontwerp maximaal 1 concept aan. Klant kan per post 2 keer revisies doorgeven, indien zij deze binnen 7 kalenderdagen na het aanleveren van het concept aan VA kenbaar maakt.

11.7. Indien klant geen revisies doorgeeft tijdens de gestelde revisietermijn, wordt de content als goedgekeurd en definitief beschouwd. Wijzigingen buiten de revisietermijn of buiten het aantal maximale revisierondes worden als meerwerk gefactureerd.

 

Artikel 12 – Bijzondere bepalingen

12.1. Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij verkregen hebben in het kader van de overeenkomst. Informatie is vertrouwelijk, indien dit is medegedeeld of blijkt uit de aard van de verschafte informatie.

 

Artikel 13 – Klachten

13.1. Indien klant een klacht heeft, dient zij deze binnen 30 kalenderdagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk en voorzien van motivatie kenbaar te maken. VA zal binnen 14 kalenderdagen na het ontvangen van de klacht schriftelijk reageren.

13.2. VA dient in de gelegenheid te worden gesteld het gebrek waar de klacht op van toepassing is te herstellen.

13.3. Indien een klacht buiten de periode van 30 kalenderdagen kenbaar wordt gemaakt, is VA niet gehouden de klacht in behandeling te nemen of is zij gerechtigd extra kosten voor de behandeling van de klacht in rekening te brengen.

13.4. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.

Artikel 14 – Geschillenbeslechting

14.1. Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.

14.2. Indien zich een geschil tussen partijen voordoet, zullen zij eerst proberen dit geschil in samenspraak te beslechten. Partijen zullen enkel wanneer dit niet lukt een beroep doen op de rechter.

14.3. Geschillen tussen partijen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waarin VA is gevestigd, tenzij de wet anders verplicht.

14.4. In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren tegenover VA en betrokken derden 12 maanden.

 

 


Share by: